Syria: President Assad names a new Governor

Image

Mar 25, 2013

DAMASCUS, (SANA) – President Bashar al-Assad on Monday issued decree no. 119, naming Mohammad Za’al al-Ali as Governor of Hasaka province.

http://sana.sy/index_eng.html

Belgian jihadist circles, paid by Saudi Arabia and Qatar, spread the false rumor that President al-Assad has been ‘murdered’…

Advertisements

About kruitvat

I am working for the Belgian human rights association 'Werkgroep Morkhoven' which revealed the Zandvoort childporn case (88.539 victims). The case was covered up by the authorities. During the past years I have been really shocked by the way the rich countries of the western empire want to rule the world. One of my blogs: «Latest News Syria» (WordPress)/ Je travaille pour le 'Werkgroep Morkhoven', un groupe d'action qui a révélé le réseau pornographique d'enfants 'Zandvoort' (88.539 victims). Cette affaire a été couverte par les autorités. Au cours des dernières années, j'ai été vraiment choqué par la façon dont l'Occident et les pays riches veulent gouverner le monde. Un de mes blogs: «Latest News Syria» (WordPress)/ Ik werk voor de Werkgroep Morkhoven die destijds de kinderpornozaak Zandvoort onthulde (88.539 slachtoffers). Deze zaak werd door de overheid op een misdadige manier toegedekt. Gedurende de voorbije jaren was ik werkelijke geschokt door de manier waarop het rijke westen de wereld wil overheersen. Bezoek onze blog «Latest News Syria» (WordPress) ------- Photo: victims of the NATO-bombings on the Chinese embassy in Yougoslavia
This entry was posted in Geen categorie and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Syria: President Assad names a new Governor

  1. kruitvat says:

    ‘Rumors of Bashar Al Assad’s Assassination are Greatly Exaggerated’

    There’s a strange story out there about Syrian President Bashar Assad’s assassination and possible death. It has little merit but the sourcing is interesting.

    Gateway Pundit reported: BREAKING: Assad Shot By Bodyguard – Hospitalized in Damascus – Posted by Jim Hoft on Sunday, March 24, 2013, 12:22 PM

    The sourcing on this leads to a French publication, JSS. Gateway Pundit listed the link as “Translated from JSS News:”

    JSS, a French online publication, cites the “Arab Media” as its source on Assad’s death. This is when the story falls apart.

    “Update: According to Arab media http://www.eltira.org , Bashar al-Assad would have been seriously wounded by gunfire last night Saturday, March 23 by his bodyguard but Iran is not dead. He is currently hospitalized, between life and death, Shami Hospital in Damascus which the streets were closed.

    “Proprietary information (in France): According to reports in the Arab press (and then republished in the Israeli press ) [NEWS1] information that journalists say they have “verified” the Syrian dictator Bashar al-Assad was killed this morning by one of his bodyguards. An important safety device has been set up at the hospital in Damascus.” JSS News, March 24, 2013

    Let’s look at what JSS calls the “Arab media.” The first source was the web site http://www.eltira.org

    A whois search for eltira.org revealed the following: ”

    Admin Name: Fadi Mansour, Organization: Fadi Mansour, City: tira hamsholash, Country: IL

    But maybe the translation from French to English was misleading. Surely, the JSS link to the “Arab press” means media out of an Arab country. Clicking in the link gets us to Alarab.net with an Arabic front page.

    Wrong again. A whois search for alarab.net revealed the it is administrative, technical and billing contact is Fayez Eshtiwy of Eksal Village, IL, also located in Israel.

    Further searching revealed what IPAddress.com had to say about Alarab.net: “When pulling the information for bab.Alarab.net, we found that the organization tied to” “Israel’s leading internet and international telecommunications provider,” Bezeq International.

    All this brought us back to truth in labeling Israeli media, News. That organization reported the following (Hebrew with Google translation)

    “Whois” on third?

    We have a right wing blogger in Washington referring us to a French news service specializing in Israeli diplomatic news, JSS, which announces the attack on Assad and then gives a source that implies it’s the “Arab media” – eltira.org. But it turns out the organization is registered in Israel. The unambiguous “Arab news” source, Al Arab, has similar problems regarding Arab authenticity. While the page is written in Arabic, the administrative contact is in Israel with the Alarab.net web site associated with a top Israel internet company.

    Here’s how the story is reported in the Israeli media after all that massaging by Israeli focused or owned publications, we get the official story in the Israeli media (or maybe that’s fringe media)…

    http://www.globalresearch.ca/rumors-of-assads-assassination-are-greatly-exaggerated/5328352

  2. kruitvat says:

    March 25, 2013

    Syrian ‘rebel leader’ Riad al-Assad wounded in bomb attack
    Leader of Free Syran Army had right foot amputated following car bomb blast Sunday

    Asaad, a former colonel in the Syrian air force who defected and fled to Turkey in 2011, became the head of the Free Syrian Army, a group of army defectors who were among the first to declare armed struggle the only way to topple the regime.

    “They will soon discover that armed rebellion is the only way to break the Syrian regime,” Asaad told The Associated Press in October 2011, soon after his group was formed.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s